Voor mij is het versturen van nieuwsbrieven echt een mooi gereedschap om te verbinden met je (potentiële) klanten. Je wordt gezien, het creëert zichtbaarheid en je ontwikkelt de gunfactor. En de lezer heeft zich actief aangemeld om op je lijst te komen, dus je mag aannemen dat ze al geïnteresseerd zijn in jou en/of je dienstverlening.

Werk aan je expert-status

Door tips en kennis te delen laat je zien waar jij de expert in bent. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat je nooit teveel  kennis kunt delen. En hopelijk maak je je lezer bewust van iets waar ze hun voordeel mee kunnen doen.

  • Als iemand met jouw kennis aan de slag kan, dan heb je hem of haar geholpen. Dat is mooi toch?
  • Als iemand zich bewust wordt van iets wat hij wil en jou daarvoor wil inschakelen, dan is dat misschien jouw ideale klant.

In beide gevallen help je. En degene die zelf verder kan, roept jouw hulp misschien in als het te ingewikkeld wordt of verwijst een ander aan je door.

Vertrouwen opbouwen

Bij het verbinden met mensen kennen we drie stadia:

  1. Know – Eerst wil je dat je lezer je leert kennen
  2. Like – Dan wil je dat ze je aardig gaan vinden
  3. Trust – Uiteindelijk zal men je gaan vertrouwen. Dat is het moment dat ze jou wellicht in gaan schakelen.

Mensen hebben over het algemeen wel zeven contactmomenten nodig om te besluiten dat ze met je in zee willen gaan. Steek dus energie in het delen van waardevolle informatie die jouw lezer helpt.

3 tips voor waardevolle content

Het versturen van nieuwsbrieven in combinatie met je blog, en het delen ervan op social media zijn een succesformule om je zichtbaarheid te vergroten. Belangrijk hierin zijn de volgende drie tips:

  1. Zorg dat je oprecht en authentiek bent. Vertel wat jou bezig houdt op een manier die bij jou past. De onderwerpen en schrijfstijl moeten bij jou aansluiten.
  2. Maak het persoonlijk. Mensen verbinden met mensen en niet met een bedrijf. Maak je verhalen dus persoonlijk.
  3. Ga niet ‘verkopen’. Deel minstens vier van de vijf keer informatie waar je lezer wat aan heeft zonder je product of dienst aan te bieden. Zo nu en dan kun je natuurlijk wel met een call to action naar je product of dienst afsluiten maar doe dat zeker niet iedere keer.

Stuur jij al een nieuwsbrief of twijfel je erover en heb je vragen? Laat het mij weten in het reactieveld hieronder of stuur mij een e-mail.

Hartelijke groet!