Schrijf verhalen over wat je doet

Vaak verzorg ik de nieuwsbrief van klanten die voldoende inspiratie hebben om schrijfblokken vol te schrijven. Mooie content die ingezet kan worden om een relatie met je lezer op te bouwen. Want nieuwsbrieven met verhalen over wat je doet voor je klanten, en vooral wat de resultaten zijn die je levert, worden graag gelezen.

Verwijs naar je website

De lezer wordt nieuwsgierig van je verhalen en is geïnteresseerd in wat je aanbiedt en hoe. Of naar nog meer verhalen. Je e-mail nieuwsbrief is het kanaal waar ze bewust voor hebben gekozen. Maak daar gebruik van en lever die informatie dan ook op een presenteerblaadje aan door aan het eind van de nieuwsbrief een verwijzing mét aanklikbare link te maken naar je website! Anders krijgt je nieuwsbrief een open eind.
Denk eraan de link goed te testen voordat je de e-mail verstuurt. Nieuwsbrieflezers zijn over het algemeen ongeduldig, dus werkt de link niet goed, dan heb je alsnog een gemiste kans!

Plaats je nieuwsbrief in blog

Ik adviseer mijn klanten altijd om de inhoud van de nieuwsbrief in een blog op je website te plaatsen. Je kunt hier dan gemakkelijk naar verwijzen vanuit je nieuwsbrief, én het genereert interactie op je website. Dat vindt Google dan weer een reden om je vindbaarheid te vergroten.

Laat linkjes openen in een nieuw venster

Verwijs je in je tekst naar een externe webpagina? Let dan goed op dat je de link laat openen in een nieuw venster van de browser. Bezoekers van je website wil je graag zo lang mogelijk op je site houden. Het is prima om een link naar een externe pagina op te nemen. Maak het jouw lezer wel gemakkelijk om weer terug te keren naar jóuw website. Daar was het toch eigenlijk om begonnen?

Met enerverende groet!

Kom je er niet uit? Stel je vraag in het reactieveld hieronder of neem contact met mij op.