Event Design

Een evenement organiseren. De eindejaarsbijeenkomst, een klantendag of een congres. Vaak doe je dat op een manier zoals je het al jaren doet. En weet je eigenlijk niet meer wat de bedoeling echt is. Wat was de nut en de noodzaak om jouw evenement op deze manier te organiseren?

Tegenwoordig willen bedrijven, wanneer ze een evenement organiseren, helder zijn in de toegevoegde waarde van het evenement.

  • Wat is het doel van de organisatie?
  • Hoe draagt het evenement bij aan het doel?
  • Waarom zou de bezoeker komen?
  • Waarom zou de partner deelnemen?

Wanneer je vooraf nadenkt over dit soort vragen is het rendement van een evenement zoveel groter dan wanneer je dat niet doet. Of het nou een offline, online of hybride evenement is.

Wil je weten hoe je dit voor elkaar kan krijgen? Ik kan je helpen met behulp van een sessie Event Design Canvas. Hoe gaat dat in zijn werk?

Wil je meer weten?

Ik kan me voorstellen dat je meer wilt weten over hoe een sessie Event Design Canvas in zijn werk gaat.

Ik bel graag vrijblijvend met je om al je vragen te beantwoorden.

Wat hebben we nodig?

Tijd

We hebben minimaal 2 dagdelen nodig. Gedurende het eerste dagdeel kruip je in de huid van de stakeholders en in het tweede dagdeel  gaan we aan de slag met het eventdesign.

Team

Gebruik de creativiteit van je medewerkers. We stellen een team samen dat een dwarsdoorsnede van jouw organisatie is. Met elkaar gaan we nadenken over het nut van je evenement.

Ruimte

Om met focus naar dit evenement te kunnen kijken is een omgeving nodig waar we ongestoord en met voldoende ruimte kunnen werken.

Resultaat?

Na afloop hebben we minimaal 2 alternatieve concepten voor het evenement. En als bonus is er direct draagvlak in je organisatie omdat je het samen met je teamleden hebt bedacht.

Misschien is niet alles meteen duidelijk voor je. Heb je nog vragen? Ik bel graag vrijblijvend met je om ze te beantwoorden.

Het Event Canvas werkt keer op keer voor het ontwikkelen van nieuwe events, voor het verbeteren van bestaande events en vooral ook met de doelen van de organisatie voor ogen.

A

Je eindejaarsbijeenkomst ontwerpen

Hoe kun je in deze tijd met je klanten verbinden?

A

Je personeelsbijeenkomst ontwerpen

Wat is de nieuwe functie van bij elkaar komen?

A

Je beursdeelname ontwerpen

Hoe haal je meer nut uit je beursdeelname?

A

Je congres ontwerpen

Online vs offline. Hoe en wanneer?