Zoals ik al eerder schreef is het versturen van nieuwsbrieven een uitstekend middel om te verbinden met je (potentiële) klanten. Ga je een evenement organiseren, dan is het gebruik van e-mail voor je communicatie één van de onmisbare mediakanalen. Hierin raad ik aan een nieuwsbrieftool (een zgn. Email Service Provider) te gebruiken. Daarmee hou je grip op je contacten en kun je een reeks contactmomenten inplannen. En bovendien kun je voor de herkenbaarheid de huisstijl van je evenement ook op je nieuwsberichten toepassen.

Contactmomenten bij je evenement

Als je een evenement gaat organiseren, moet je tijdig met de communicatie beginnen. De kracht van de herhaling is  heel belangrijk. In het communicatieplan zorg je voor een sterke boodschap, maak je de keuze van welke media en welke contactfrequentie je gaat gebruiken. Voor de aanmeldingen van je evenement kun je een nieuwe lijst in je nieuwsbrieftool aanmaken Waardoor je direct een overzicht van de deelnemers hebt en makkelijk met hen communiceert.
Via e-mail zijn er meerdere contactmomenten:

In aanloop naar je evenement stuur je één of meer nieuwsbrieven waarin je interesse voor het evenement op wilt wekken. Vervolgens verstuur je:

  • Een save-the-date e-mail.
  • De uitnodiging met details en aanmeldmogelijkheid.
  • Plan één of meerdere reminders.
  • Bij aanmelding ontvangt de deelnemer direct een bevestiging.
  • Vlak voor het evenement stuur je de deelnemers een herinnering met de laatste details.
  • Tot slot stuur je na afloop van het evenement een post-event mail met een evaluatie of misschien wel een after-movie om nog even na te genieten.

Maak het jezelf makkelijk

Zelf werk ik graag met Laposta. Een gebruiksvriendelijk programma van Nederlandse bodem. Het programma zelf is in het Nederlands evenals de instructies en helpteksten. Kom je er even zelf niet uit dan kun je een mail sturen aan de klantenservice die je snel helpt. Uiteraard maak je je e-mails helemaal naar eigen wens op met gebruik van jouw eigen huisstijl.

Laposta is gratis in het gebruik tot 2.000 contacten. Bij de gratis versie staat er een logo van Laposta onder aan iedere e-mail, maar eerlijk gezegd vind ik dat alleen maar een goede uitstraling hebben. Je laat hiermee zien dat je met een Nederlands systeem werkt dat voldoet aan de AVG regels.

Zelf aan de slag?

Natuurlijk wil jij ook structurele verbinding met jouw relaties en opdrachtgevers. Een eigen nieuwsbrief is dan hèt middel. Wil je zelf met Laposta aan de slag? Op donderdag 29 april geef ik van 10.00 – 12.00 uur een praktische online training ‘Nieuwbrieven maken met Laposta’. Wil je meedoen? Meld je dan snel aan voor de éénmalige introductieprijs van € 59,- euro. Meer informatie en aanmelden kan via deze link.

Heb jij al een eigen nieuwsbrief? Twijfel je of je een eigen nieuwsbrief wilt? Of heb je andere vragen? Laat het mij weten in het reactieveld hieronder of stuur mij een e-mail.

Hartelijke groet!